20. jun. 2011

Marokansk ånd

Jeg fik jo fat i en Tagine for ca. 1 måneden siden - og den har da været i brug, men det er først i dag jeg synes det er lykkedes mig at ramme den marokkanske ånd....

Jeg er forsøgt at tilberede klassikere som mørbrad-gryde og enebær-gryde i Taginen før. Det bliver ganske fremragende, hvis man tilsætter væsentligt mindre væske end normalt. I dag skulle der dog andre "boller på suppen":

600g oksekød i tern
1 dåse røde kidneybønner
1 dåse kikærter
10 tørrede dadler
2 STORE stilke rabarber (de vokser ENORMT godt i naboens have, så de to stilke svarer nok til et lille bundt fra supermarkedet)
salt, peber og garam masala

Kødet, bønnerne, ærterne og dadlerne kommes i Taginen og der tændes på lavt blus. Efter 3 timer tilsættes rabarberne (de skal nå at koge helt ud, men det kan de sagtens nå hvis de tilsættes nu). Efter endnu 2-3 timer smages til med krydderier.

Så let og så lækkert. Jeg serverede med ris.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Fortæl mig gerne hvad du synes...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...