6. jul. 2011

Løsninger til når der er småt med plads

Vi var 4 dage i sommerskuret sidste weekend. Skønt, selvom det regnede 2 af dagene. Og selvom vi knokler for at rydde op i den tilgroede have og få styr på skuret så er der også tid til at slappe heeeeeelt af.

For en gangs skyld havde jeg husket at tage kameraet med derop, så nu kan jeg flashe nogle af de løsninger som vi er gladest for.


I soveværelset (som måler 2,6 m * 2,2 m) sover vi alle 4. Det levner ikke meget plads til opbevaring og vores klædeskab er derfor de to lyseblå knagerækker. Vi pakker i hver vores mulepose som så hænger på knagerne og eftersom der kun er koldt vand så passer det med at vi som regel vil hjem (i bad) på 3. eller 4. dagen = tøjbehovet er ikke større end det kan være i en mulepose. Knagerne kunne lige presses ind mellem døren ind til stuen og døren ud til terrassen. De er lavet af to stumper liste (indfatning), blå maling og køkkengreb fra Ikea.


Der er ingen egentlig entre i hytten - man går direkte ind i "spisestuen" fra terrassen. Derfor er der heller ikke plads til egentlige entre-møbler. MEN man har jo behov for at kunne hænge jakker, regntøj og varme trøjer et sted. Så vi havde behov for MANGE knager på lidt plads. Det fungerer simpelthen så godt. Igen er knagestativet bygget af lister, blå maling og de samme greb fra Ikea (de var på tilbud så vi fik 6 greb for 1 kr...). Vi har lige fået skiftet HFI og elmåler så nu skal jeg finde på en "skjuler" til øjebæen.

Spisestuen består af det mindste spisebord jeg nogensinde har set og fire klassiske hjertestole. Det hele fulgte med huset og var mørkeblåt (som to af stolene stadig er) og pyntet med rødternet dug og hynder.... det var jeg bare NØDT TIL at lave om på. Bordet og en stol er malet lyseblå og bordet har fået et verdenskort limet (og larkeret) på bordpladen. Philip synes det er skønt og frokosterne har det med at udvikle sig til rene geografi timer. En af de andre stole er malet hvid og planen er at en af de sidste mørkeblå stole skal males mellemblå - jeg er nemlig heftigt inspireret af en reklame for Y-stolen i nye blå nuancer. Og så er der jo syet puder og hynder i forskellige tekstiler i blå farver. Sofaen er forresten også en vi overtog med huset, men den var lavere, bredere og træfarvet....

2 kommentarer:

  1. Jeg er simpelthen vild med dine indlæg om jeres lille hyggelige hus. Vi har selv et lille hus i Sverige og selvom jeg da godt kunne tænke mig at det var lidt mere lækkert, så synes jeg også at det er en del af charmen ved at tage i sommerhuset, at det hele ikke er så "finpoleret". I har valgt nogle rigtig gode løsninger.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  2. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet

Fortæl mig gerne hvad du synes...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...