22. okt. 2011

Julens tøse-bukser

Olivia får to par at vælge imellem denne jul...eller det vil sige...JEG får to par at vælge imellem...
Det første par er med snemænd og farverne gør at de ikke er sådan rigtigt julede, måske mere vinteragtige på den friske måde:
Det er pink babyfløjl og snemændene er trykt på bomuld - den er foret med den hvide, tynde, bløde bomuld. Pyntestikningerne er hvide og bukserne er i størrelse 74.

Det andet par matcher det julesæt som jeg syede til Philip sidste år og som han stadig kan passe. Sort denim med stræk fra Stofsalg, rensdyr-bomulds-dug fra Rema1000, røde tittekanter og pyntestikninger. Trøjen er syet af en fleece plaid også fundet i Rema1000 + sort fleece og røde tittekanter (jer er faktisk GLAD for at han kan passe det igen, fordi det er et rigtigt godt sæt tøj):
Olivias bukser er syet i rød twill og lidt mere af dugen og så skal jeg lige i tænkeboksen over hvad hun mere skal have på....rød langærmet body og....hhhmmm...tja...måske hun kan passe Philips gamle nisse-slå-om-trøje, den må jeg vist hellere grave frem fra gemmerne.
...og så skal jeg nok holde op med at spamme med 20022-bukser...altså lige for nu, for jeg har stadig ikke fundet et andet mønster som er en værdig aftager.

2 kommentarer:

  1. Nøj hvor er de bare fede de sort bukser med hjorte og rød tittekant.
    Har netop indkøbt stof og diverese til mit allerførste bukseprojekt med tittekant, eller ja bukser i det hele taget :O)
    Søgte inspiration og faldt oer dine flotte bukser :)
    Vh Diana

    SvarSlet
  2. Det er også de bukser jeg selv er mest tilfreds med af ALLE dem jeg har syet gennem årene. Stofvalg betyder bare SÅ MEGET. Kast du dig bare ud i tittekant - det er slet ikke farligt ;-) og ser hammer godt ud.

    SvarSlet

Fortæl mig gerne hvad du synes...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...