8. nov. 2011

Karnevals taske

JEG ER SÅ PIV-STOLT! Jeg har knækket koden på hvordan denne taske skal sys sammen og det tog "kun" tre forsøg!
For mere end 1 år siden så jeg en skøn model af en lille fiks rygtaske i kreaforum på Babyxplore. Det var Bettina som havde været i gang og jeg faldt pladask for modellen. Jeg har bare ikke fået den syet før nu og ikke uden besvær. Først var det praktisk talt umuligt at få fat i mønsteret og efter kontakt til Mie Elvers som har designet det samt forgæves henvendelser til 3 af de af hende anviste forhandlere, endte jeg med at låne Bettinas mønster...Bettina er en stjerne - så hjælpsom!
Til tasken skal der bruges en ring på 6 cm i diameter - sådan en havde jeg naturligvis ikke på lager...men jeg havde en på 4 cm og ved at klippe stropperne lidt smallere gik det fint.
Tasken har en lille lomme på forsiden (og en magen til, dog uden klap indeni). Jeg har syet den i en helt fantastisk bomuld med karnevalsprint som jeg for laaaaang til siden købte hos Fjølner uden at ane hvad det skulle bruges til - men jeg måtte bare eje det . Det sorte stof er bævernylon og jeg har foret den med sort bomuldspoplin.
Lommeklappen har fået en tryklås - det krævede lige at jeg sprættede sidesømmen op for at prym-tangen kunne nå... så lærte jeg det til næste gang: Trykknappen skal sættes i FØR forstykket sys sammen med sidestykkerne. Er printet ikke fantastisk (selvom billedet er uskarpt, her i vores aften-mørke entre)?
Jeg valgte at bruge printet på siderne af tasken....
...fordi den så også ser fantastisk ud når man åbner den... I'm in love.

Tror jeg ved hvad der skal sys som julegaver i år....Hvis du også tør kaste dig over den og har mod på at jage mønsteret, så hedder det "Safari-rygtaske" og er designet af Mie Elvers eller Elvers Design - så kan Onkel Google hjælpe dig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Fortæl mig gerne hvad du synes...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...