25. feb. 2012

Dukkeseng

Nu har Olivias dukke jo fået en masse tøj. Og den har også en fin dukkevogn. MEN dukkesengen.... Det er en gammel dukkeseng. Da jeg var lille boede den hos et ældre ægtepar på vejen som passede mig ind i mellem. Og eftersom jeg legede så meget med den så forærede de mig dukkesengen. Deres egne 5 voksne døtre var vist ikke interesserede i den. Den var lyserød med hvide træmmer og pyntet med sådan nogle overføringsmærker der forestillede blomster - YNDIG! Da Philip var lille blev han passet meget af mormor hvor dukkesengen stod og hun malede den helt blå....over det hele. Og hun malede den helt lilla da Olivia blev 1 år og så fik Olivia den i gave. Den var jo meget fint, med nyt sengetøj og det hele. MEN jeg kunne jo huske hvor fin den havde været engang... Så jeg splittede den ad og kom på en tur "Down memory lane" da pladerne lige skulle have en omgang sandpapir:
Under det nye lag lilla maling, dukkede både den blå og den lyserøde op - og sørme om jeg ikke opdagede at endepladerne var lavet af zink (ligesom inddækningerne på de gamle huse min mor og det ældre ægtepar bor/boede i) og sidepladerne i masonit. Jeg tror simpelthen at den ældre mand selv har sat siderne i sengen og at sengen derfor engang blot har haft træmmer....lidt sjovt....
Jeg limede lilla papir med blingbling på alle siderne. Lakerede dem og monterede dem igen. Og nu ser sengen sådan ud:
Er den ikke blevet fin?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Fortæl mig gerne hvad du synes...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...