29. feb. 2012

Snyde TomYam

Jeg (og resten af familien) elsker den stærke thailandske rejesuppe TomYam. Vi har en god ven som har gået til Thai-madlavning og han har lavet den til os et par gange - og jeg har spist den flere gange i Asien....men den er jo relativt besværlig at lave - især fordi der er mange "anderledes" ingredienser i som man ikke lige kan få i de lokale supermarkeder.... Men så fandt jeg minutnudler i Fakta med Tom Yum smag....købte en enkelt pakke bare lige for at smage om det var ok eller ligegyldigt. De var faktisk gode! Næsten den rigtige smag.... Købte lidt flere pakker og lavede "snyde TomYam" med Philip. Vi brugte:
3 pakker TomYum-nudler, 1 liter vand, 1 pose (400 g) edamme bønner, 1 bundt forårsløg og 150 g rejer (det skal jo være tigerrejer, men eftersom det her er SNYDE TomYam så blev det med store grønlandske rejer).
Vandet blev hældt i en gryde og de snittede forårsløg kogt ca, 1 minut. De smuttede bønner og rejerne blev tilsat og kogt yderligere 1 minut. Nudler og de vedlagte krydderier blev tilsat. Låget lagt på gryden og SLUKKET for blusset. 3 minutter senere var der serveret:
Philip, Robin og jeg blev alle 3 meget mætte -  så der er altså til 3 personer/voksne i den portion. Philip spiser uden om rejeren og slutter af med at spørge om vi ikke kan få snyde TomYam igen i morgen...HIT!

1 kommentar:

  1. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet

Fortæl mig gerne hvad du synes...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...