23. nov. 2013

DIY Perle-håndaftryk

Philip, Olivia og jeg har leget med perler igen, igen, igen. Denne gang har vi lavet håndaftryk:
Vi gjorde sådan her:
1) Tegn en hånd af på bagepapir og læg bagepapiret i en bradepande:
 2) Fyld tegningen med perler som kan smelte (f.eks. HAMA eller de billige fra IKEA). Nogen af perlerne må gerne ligge oven på de andre:
3) Det aller sværste ved at lave disse håndaftryk er at flytte pladen ind i ovnen UDEN at perlerne flyver rundt i bradepanden (hvis du bruger en bageplade er der større risiko for perler på gulvet...). Ovnen skal være 200 grader varm. Hold øje med perlerne. De skal kun have ganske få minutter - tag dem ud når de har det smeltede udtryk som du vil have:
4) Tag bradepanden ud af ovnen - hvis du er hurtig kan du med en kniv lige skubbe de smeltede perler på plads som har rykket sig uden for håndaftrykkets form - pas på! Smeltet plastik er altså varmt. Lad perlerne køle helt af før du tager dem af bagepapiret. Og så er aftrykket klar til at blive brugt. Jeg har et hængende i lampen på mit skrivebord på arbejdet - der er blot sat sytråd i - og så er to blevet limet på kraftigt hvidt pap og sat i ramme.
Så hyggeligt! Sjovt at lave og måske en potentiel gave til bedsteforældre? Hvis du har andre gode ideer til hvordan man kan bruge de fine perle-håndaftryk, så læg endelig en kommentar - det bliver jeg glad for!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Fortæl mig gerne hvad du synes...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...