9. feb. 2014

Søndags Sysler

Robin havde efter en oprydning i sin halvdel af klædeskabet en stak på ikke mindre end 8 par sorte jeans som han ikke vidste hvad han skulle gøre ved. Han kom slæbende med bunken ind i stuen og spurgte om de skulle smides ud eller til genbrug...Ingen af delene. De er simpelthen for usle (læs: Godt og grundigt slidt) til genbrug og man smider da ikke denim ud! Så jeg har brugt lidt af min søndag på at sprætte baglommer af (har et projekt i tankerne hvor de skal genbruges, men det kræver mange flere, så der går nok nogle år før det kan gennemføres) og skære benene til lapper (12*12 cm). Jeg samler jo lapper sammen til kommende projekter - har en stak fløjl lapper og en stak denim lapper på lager.

Der er pt ingen planer for fløjl lapperne, men jeg drømmer om denim lapper nok til at kunne betrække en briks - en briks til Baljebo.
Det er forresten væsentligt lettere at splitter Jack & Jones jeans ad end LEE... Der er lidt over 200 lapper - og jeg vil slet ikke fortælle jer hvor mange timer det har taget! Havde ikke gjort det uden min lineal og rulleskærer. Og jeg har kun gjort det fordi Robins gamle bukser er slidt på den fede måde (når man lige skærer alle huller og malerpletter væk..) og ikke på den ufede-80er-stonewash-måde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Fortæl mig gerne hvad du synes...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...