18. jun. 2014

Stockholm

Tilbage i "Flyvefarts-ferien" tog vi et smut til Stockholm. Robin var deroppe i forvejen for at hjælpe en kunde, så jeg havde fornøjelsen af at flyve alene med ungerne. Det var Olivias første gang i en flyver. De var begge 2 virkeligt søde og nemme. Først da vi ramte Central Stationen i Stockholm satte trætheden ind, men da havde vi også været undervejs i 6 timer pga forsinkelser på ALT: Metroen herhjemme, flyets afgang, flyets landing, pendeltoget og tunnelbanen.
Det var dejligt at nå hotellet. Vi boede på Scandic Ariadne - ikke så centralt, men med en fed udsigt til de store færger til Finland og Estland - og kun 600 meter fra en Tunnelbane station.
Vi havde bestilt Stokholms-kortet som gav fri adgang til 80 attraktioner og offentlig transport - super godt!
Vi havde 3 hele dage og 1 halv dag i Stockholm og oplevde en masse - jeg har gode billeder fra en del af tingene, så når jeg får sorteret i dem, kommer der lidt om:
- Junibacken (et børnemuseum om eventyr og historier)
- Akvariet på Djurgården
- Tom Tits (et stort eksperimentarium)
- Post museet
- Grønne Lund (Tivoli)
- Skyview (glas gondoler uden på sportsarenaen Globen)

Vi er slet ikke fædige med Stockholm - vi nåede bla ikke Vasa-museet, som jeg ellers var sikker på at Philip ville have elsket. Vi nåede heller ikke den lille ø umiddelbart syd for Djurgården med et lille værft, hvor tørdokkerne er sprængt ind i klippen - og vi nåede heller ikke at så af toget i Flemmingsberg og vise ungerne hvor det var jeg boede, da jeg boede i Stockholm. Vi må tilbage om et par år - når ungerne vil synes at det er sjovt at se byen fra en kajak....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Fortæl mig gerne hvad du synes...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...