4. dec. 2014

Brudekappe

Sidste uge havde jeg fornøjelsen af at sætte min saks i en virkelig lækker kogt uld. Fra Stofogstil. Det er min kollega -  som skal holde vinterbryllup sidst i januar - der skulle bruge noget overtøj og vi var blevet enige om at en kappe i kogt uld lige var sagen. Mønsteret er et Burda Easy - og let var den at sy. Især fordi den kogte uld har fået lov til at stå med rå kanter.
Jeg modificeret mønsteret et par steder - fjernede sømmen i ryggen, lagde mønsterdelene anderledes på ulden, så den bedre kom til sin ret og lavede en detalje, så den kan kortes af når den er prøvet uden på kjolen - uden at sømmene løber.
Synes den er super smuk og GLÆDER mig til at se den over en smuk kjole - med sat hår, fine sko, makeup, hårpynt....og selvfølgelig min kollega :-)
Den mangler lige et lukketøj - det bliver en norsk tin hægte - bare lige for at understrege elver-looket...SÅ FINT!
Tak for billeder, Kanja!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Fortæl mig gerne hvad du synes...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...