13. mar. 2015

HSOJ Frost kjole

Denne kjole, er den første jeg har syet efter den norske sybog Helt Speciel og Jubel (HSOJ). Da jeg så den, var jeg ikke i tvivl om at Olivia ville elske den, hvis et stykke af den tvivlsomme amerikanske Elsa-jersey blev brugt som en del af skørtet.
Den er syet bingo størrelse 104 efter mønsteret. Hun er kun i 98 i købe tøj men den passer hende rigtigt godt - bortset fra at jeg har lavet ærmerne 3 cm kortere end mønsteret.
Det er første gang jeg har brugt teknikken beskrevet i bogen med at dække kanterne med jersey-kantebånd. Det minder lidt om franske sømme. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal synes om teknikken - det bliver altså lidt tykt og klumpet.
Jeg har ændret halsudskæringen men ellers været tro mod mønsteret.
USA-jersyen er kombineret med en stribet sølv/lyseblå sag som hun forelskede sig i sidst hun var med i Stofogstil...pink rib og en turkis GOTS fra stofstedet.dk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Fortæl mig gerne hvad du synes...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...