4. jun. 2015

HSOJ Kjole

HSOJ (Den norske sybog, Helt speciel og jubel) havde et ret fint mønster på en kjole med en hyggelig lomme på maven. Her er min version. I princesser fra Stofdepotet.dk og GOTS bomuld fra Stodstedet.dk.
Størrelse 110 uden sømrum - og til den lange side til Olivia. Eller måske skulle lommen bare have været højere?
Jeg har ikke brugt den "kantebånds" teknik som de beskriver i bogen - det virker bare ikke særlig godt for mig, men bliver for klumpet. Jeg har heller ikke fuldt sammensynings-rækkefølgen på ærmer-tittekant-krop....for følger man den får man en klumpet samling under armene. Men ellers er mønsteret fuldt.
Kanten for neden folder desværre op - selvom den har fået RÅ mængder af damp, så den er lang klar til at blive vippet om på vrangen og stukket fast.
Hvad Olivia og veninderne i børnehaven synes om den? De er VILDE med den :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Fortæl mig gerne hvad du synes...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...