31. dec. 2015

Olivias Nytårs Kjole

Efter alt besværet med PDF-mønstrene igår aftes og i nat var det skønt endelig at klippe i stoffet og drøne Olivias Nytårs-kjole igennem maskinen.
Det er det mønster som hedder "Mini Missy" (søg efter det på nettet). Vejledningen er på tysk, men jeg har faktisk ikke brugt den..... Jeg havde læst mig til at mønsteret er til den lille side, så jeg har lavet størrelse 116 til Olivia som lige er på vej ud af 104. Det passer fint og sidder ikke for tæt (det kan hun nemlig ikke lide..).
Jeg valgte at tegne den i længden fra størrelse 170 og så med lidt A-form på skørtet. Det virker meget godt. Den store krave falder fint i den dobbelte jersey og ligner lidt at hun har et tørklæde på.
Jerseyen med fyrværkeri købte jeg til nytårs-tøj sidste år - men det er ikke blevet klippet i før nu..... Den pink er en lækker blød Isoli.
Skal nok forsøge at få et billede af hende i kjolen så pasform kan bedømmes.......

2 kommentarer:

Fortæl mig gerne hvad du synes...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...