19. jan. 2016

Reste underbukser - LEGO

I denne uge er min ambition at gennemgå kassen med jersey-rester og få dem brugt. Den er helt fuld fordi jeg de sidste par uger har klippet og klippet og klippet. I alt har jeg ca klippet 30 stykker tøj.... Nogle af dem er halv-syet (f.eks. overlocket) men ingen af dem er gjort færdige....det kommer stille og roligt.
Resterne er små - men store nok til trusser til Olivia. Jeg afprøver et nyt mønster i forhold til det jeg har brugt før - hipster mønsteret fra den seneste  norske Sybog "Helt speciel til lille og stor".
Planen er at forsøge at sy dem på forskellige måder - altså elastikken foroven og i benene. Jeg har forskellige foldeelastikker, underbukse-elastikker osv. på lager, så nu skal det hele afprøves.
De er hurtige at sy - men elastikken tager en evighed....måske man bliver hurtigere med tiden? Synes godt nok at det der foldeelastik er besværligt.
Første par er i rester af en jersey fisket hos kludemanden i sommers. Robin fandt den på en af de bagerste hylder og der var lige under 1 meter tilbage - så det købte vi. Den er klippet op til t-shirt, undertrøje og boxershorts til Philip og Robin - og resterne blev så til underbukser til Olivia:
Her med hvis foldeelastik både om livet og i benene.De sidder fint på Gøjen, men er ikke specielt kønne....skod elastik!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Fortæl mig gerne hvad du synes...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...